December 23, 2011

Gotong Royong Di Taman Jasmin & Seri Kenangan

Taman Jasmin, 22 Muharram = 18 Disember (Ahad):

Persatuan Penduduk Taman Jasmin dengan kerjasama Jabatan Kesihatan Daerah Hulu Langat mengadakan gotong royong di Taman Jasmin berikut dari berlakunya kes denggi di kawasan ini. Penerangan diadakan di Pondok Rukun Tetatangga di sini. Hadir ialah Cikgu Zaid Pengerusi Persatuan Penduduk di sini, Che Man dari Jabatan Kesihatan Hulu Langat dan penduduk lebih kurang 30 orang.

Cikgu Zaid melahirkan rasa dukacita, walaupun Program Gotong Royong diiklan di Surau Jasmin selepas solat Jumaat, tapi respond dari penduduk amat mengecewakan. Beberapa orang saja yang hadir. Yang sedikit meramaikan ialah penduduk berdekatan dengan Pondok Rukun Tetangga. Che Man menerangkan tentang denggi dan pencegahan dan pengedaran ebit bagi mencegah denggi.

Selepas minum, Adun bersama penduduk setempat memungut sampah-sampah keliling perumahan, terutama sampah-sampah yang boleh menakungkan air. Selepas itu bersama sdr. Azizi dan Shahrom melawat Taman Bukit Kenangan berdekatan Taman Jasmin yang juga mengadakan gotong royong. Perumhan Taman Bukit Kenangan terdiri dari 7 blok, iaitu Blok L 1 – 4, LM 1 & LM 2. Adun singgah dan bersama dengan mereka – seperti En. Syawal dan En. Abdul Rahim dan rakan-rakan yang sedang membersih parit-parit dan kawasan.

Kerjasama penduduk perumahan di sini adalah baik.

Sekian.

No comments:

Post a Comment