September 23, 2011

Melawat Saiful Anwar Anak AJK Lajnah Kebajikan

Hospital Kajang, 23 Syawal = 21 September (Rabu):

Petang ini Lajnah Kebajikan Adun Bangi ke Hospital Kajang bertujuan melawat anak ahli Lajnah Kebajikan (Puan Yusrina bt. Hassan) sakit di Hospital berkenaan. Tiga buah kereta dengan 10 orang AJK Lajnah Kebajikan diketuai Adun melawat Saiful Anwar anak Puan Yusrina Binti Hassan salah seorang AJK Lajnah Kebajikan.

Saiful Anwar adalah pelajar Tingkatan Enam Usuluddin di Sekolah Menengah Hamidiah Kajang. Ketika dilawat Khairul Anwar kelihatan ceria dan menceritakan keadaan kesihatan dirinya. Menurutnya beberapa hari lepas beliau mengalami sakit di dalam perut. Pada mulanya beliau menyangka sakit biasa yang di dalam beberapa jam mungkin akan baik. Tetapi pengakitnya makin serius. Oleh kerana sakitnya bertambah, beliau di bawa ke Hospital Kajang dan didapati beliau kencing berdarah yang menyebabkannya ditahan di Hospital sejak tiga hari lepas.

Keadaannya makin pulih, namun Saiful Anwar merasa bimbang, tetapi tetap bersabar dan mengharapkan pertolongan Allah kerana penyakitnya datang dalam masa beliau sedang di dalam ujian Peperiksaan Percubaan Sekolah. Kita berdoa semoga beliau segera sembuh dan mampu kembali menghadapi pelajaran. Semoga Saiful Anwar pulih seperti sediakala dan meneruskan pengajian dan menghadapi peperiksaan STPM. Semoga mencapai kejayaan cemerlang..

Sementara itu pada 20 September Adun bersama-sama pembantu-pembantu mulai keluar menziarah warga-warga Emas yang uzur yang tidak menyertai Jom Berbelanja pada 17 September yang lepas dan tidak mengambil bahan yang dibeli kepada mereka, maka pada hari ini Adun turun k Kampong Bangi Bahagia menyampaikan barangan seharga RM100/’ kepada mereka. Seramai 5 orang dapat dilawati dan menyampaikan barangan kepada warga-warga Emas berkenaan. Mereka Mak Jainab, Fatimah Lebai Zakaria, Rohayah bt. Ratmin, Pak Cik Mat Jabal Nur dan Puan Khadijah Sidau. Mereka kelihatan gembira menerima sejumlah barangan yang dianggap banyak, bagi kegunaan mereka. Sementara pada 22 September ini Adun berkesempatan menziarah dan menyampaikan peruntukan RM100/= kepada Puan Rananah bt. Abdul Razak.

Adun melihat kecerian terpancar diwajah-wajah yang menerima bantuan dan berterima kasih di atas keprihatinan Kerajaan Negeri Selangor terhadap mereka.

Sekian.

No comments:

Post a Comment