June 30, 2011

Karnival Kesihatan & Road Safety Walk Di Tasik Cempaka

Tasik Cempaka, 23 Rajab = 25 Jun (Sabtu):

Karnival di atas adalah anjuran bersama Jawatankuasa Membenteras Denggi Daerah Hulu Langat yang Adun-Adun dikehendaki membiayai peruntukan dengan kerjasama Persatuan Peniaga-Peniaga Kiosk Melayu, Daerah Hulu Langat. Karnival berlangsung selama dua hari, iaitu pada 25 & 26 Jun 2011 (Sabtu & Ahad).

Berbagai kegiatan dilakukan selama dua hari ini. Adun Bangi berkesempatan hadir kegiatan pada 25 Jun:

1) Perlepasan Kayuhan Basikal yang disempurnakan oleh Dato` Hasan Nawawi YDP MPKj yang kebanyakan pengayuh adalah dari Kelab Berbasikal Surau Al-Kauthar.
2) Menyertai Majlis Basmi Denggi dan Keselamatan Pemanduan.
Antara pengisian ialah ucapan dari Tuan Pegawai Daerah Tuan Haris bin Kassim selaku Pegawai Daerah Hulu Langat merangkap Pengerusi Program Karnival.
Beliau menyebut tentang bahaya Denggi yang boleh membawa kepada kematian. Tidak kurang ancaman ialah kemalangan jalanraya yang banyak memakan korban
Dua orang peserta bercerita, seorang tentang demam denggi yang pernah dialami dan seorang lagi pengalaman kemalangan yang hampir meragut nyawanya.

Pada hari kedua (26 Jun) ialah pelancaran `15 minit Reading Bread` dan `Peraduan Mengarang Sempena Tiga Tahun Perasmian Bangi Bandar Ilmu` yang dilakukan oleh YAB Tan Sri Dato` Seri Abdul Khalid bin Ibrahim pada 22.6.2008. Pelancaran mengarang dilakukan oleh Adun Bangi. Hadir sama dalam majlis ini ialah Puan Nur Faezah binti Omar Ketua Penolong Pegawai Daerah Hulu Langat dan En. Anuar Akasah dari Perpustakaan Bangi, Hulu Langat.

Sekian.

No comments:

Post a Comment