June 2, 2010

Rasmikan Sukan Pasti As-Syakirin, Teras Jernang & Penyerahan Komputer

Kompleks Sukan, Seksyen 15: 16 J. Akhir = 30 Mei (Ahad):

Sebagai acara tahunan, maka pagi ini Pasti As-Syakirin, Teras Jernang mengadakan Sukan Tahunan Pasti 2010 bertempat di Kompleks Sukan, Seksyen 15, Bandar Baru Bangi. ADNS Bangi dijemput merasmikan sukan tersebut. Hadir sama ialah Ustaz Bashir bin Alias selaku Pengerusi Pasti. Jawatankuasa Pelaksana Sukan Pasti ini ialah Saudara Zulkiflee Hamat selaku Pengarah, Saudara Zulhilmi Abdul Rahman publisiti dan saudara Nizam dan Ustaz Salah selaku pengendali majlis serta AJK-AJK yang lain dan Guru-Guru.


Acara pagi ini dipenuhi dengan perbarisan, majlis perasmian, Penyerahan Komputer dari ADNS Bangi kepada Pengerusi Pasti, Anugerah Jurulatih Bola Sepak dan Bola Jaring Pasukan Pasti As-Syakirin, Teras Jernang dan acara sukan yang melibatkan lebih kurang 100 orang murid-murid.

Acara-acara sukan termasuklah Lari Ikat Kaki, Baling Bola Berganti, Lari Bawa Aiskrim, Junjung Unjang, Lari Dalam Gelung, Lari Berganti, Bawa Bola Dalam Sudu, Isi Air Dalam Botol, Lari Bawa Bola.


Sukan juga melibatkan berbagai sasaran contoh Semakin Jauh Semakin Sayang (khas untuk ibu bapa), Tarik Tali (khas untuk bapa-bapa), Kopek Kentang (khas untuk para ibu), Makan Buah Epal (untuk anak-anak lelaki), Rebut Kerusi (anak-anak lelaki) dan Rebut Kerusi (anak-anak perempuan), Tiup Belon Hingga Pecah (anak-anak perempuan).

ADNS hanya berkesempatan hadir pada upacara perasmian, berucap ringkas perasmian, menyampaikan komputer dan mencabut beberapa no. bertuah dan memohon diri ke program yang lain ke tempat yang lain.


Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment