May 27, 2010

Mesyuarat Agung Taman Zamrud & Penghargaan Pelajar Cemerlang

Taman Zamrud, Kajang, 09 J. Awal = 23 Mei (Ahad):


Persatuan Penduduk Taman Zamrud Kajang pada petang ini mengadakan Mesyuarat Agung Kali Ke 7 bagi memilih Jawatakuasa 2010-2012. Untuk itu ADNS Bangi dijemput bagi merasmikan Mesyuarat Agung tersebut bertempat di Balai Raya Taman Zamrud. Sempena dengan Mesyuarat Agung diadakan Majlis Penghargaan terhadap pelajar-pelajar yang berjaya di dalam peperiksaan PMR, SPM, STPM dan Diploma.

Hadir di dalam majlis tersebut ialah En. Md. Shahril Dato` Abd Rani selaku YDP Persatuan Penduduk, En. Che Aziz Musa, Naib YDP, En. Othman Ismail selaku Setiausaha dan AJK. Dewan Balai Raya dipenuhi tetamu, ibu bapa dan anak-anak.

En. Md Shahril dalam ucapannya berterima kasih kepada ADNS Bangi di atas kesudian hadir dan menyebut beberapa bantuan yang ADNS Bangi salurkan ke Taman Zamrud. Beliau berterima kasih kepada penduduk yang telah memberi kepercayaan kepada beliau dan AJK memimpin persatuan. Antara kegiatan yang telah dilakukan oleh AJK selama satu sesi yang lepas Jan. – 2007 – Mei 2010 ialah:
Gotong royong bersama penduduk Taman Zamrud, Menyampaikan Anugerah Cemerlang pelajar 2007, Mengadakan Sambutan Ambang Merdeka 2007, Gotong royong membersihkan kawasan surau Lembah Mewah sebelum bulan Ramadhan, Menganjurkan Pasar Ramadhan, Mengecat bumper jalan Taman Zamrud, Mengadakan rondaan Keselamatan pada waktu malam. Majlis Penyerahan Walkie talkie dari Y.B. Dr. Shafie Abu Bakar.


ADNS Bangi di dalam ucapan perasmian memuji inisiatif Persatuan penduduk mengadakan berbagai-bagai kegiatan di Taman Zamrud sebagaimana disenaraikan di atas. ADNS tertarik di atas keharmonian penduduk berbagai kaum berada di dalam keadaan aman damai. Kehadiran hari ini juga bersifat berbagai kaum. Dengan keharmonian kita dapat hidup di dalam aman tenteram. ADNS Bangi, mau persatuan terus mengadakan kegiatan bagi kepentingan masyarakat. ADNS Bangi juga mengucap tahniah kepada pelajar-pelajar cemerlang dan berharap mereka mewakili kita dan membawa imej Bangi Bandar Ilmu. ADNS berharap pelajar-pelajar terus mencapai kejayaan cemerlang di dalam pelajaran dan kerjaya masing-masing.


ADNS Bangi menyampaikan Sijil dan Anugerah Cemerlang kepada pelajar-pelajar Nurfarah Adiba Othman, Mohd Izwan Shaharuddin, Luk Sin Ye dan Mohamad Amirul Mohd Yunus. Kesemuanya pada peringkat PMR.


Manakala pelajar cemerlang SPM ialah Yuganeswaran dan Lee Siew Leng. Hadiah-hadiah dan penghargan disampaikan kepada dua pelajar UPSR, 8 orang pada peringkat PMR, 6 orang pada peringkat SPM,dua orang pada peringkat STPM dan dua orang pada peringkat diploma. ADNS berjanji untuk menggantikan peruntukan yang digunakan bagi pelajar cemerlang.

Kita berharap anak-anak terus belajar bersungguh bagi menempah kejayaan pada masa akan datang.


Sekian.

No comments:

Post a Comment