December 31, 2009

Serah Rumah Kerajaan Prihatin Negeri Selangor Kepada Rakyat

Kampung Bahagia, Pekan Bangi, 13 Muharram = 30 Disember (Rabu):

Pagi ini ADUN Bangi bersama En. Zulkefli bin Khalid, Ketua Penolong Pegawai Daerah (Pembangunan), Hulu Langat hadir ke Kampung Bahagia Pekan Bangi bagi menyerahkan Rumah Kerajaan Prihatin Negeri Selangor kepada penerimanya Encik Ramli Jurin di kampung tersebut. Hadir ke Majlis Penyerahan ialah Encik Rusli bin Muhibat, Ketua Penghulu Daerah Hulu Langat, En. Adzman bin Omar Penghulu Mukim Semenyih/Beranang, Tuan Haji Yusof bin Abdul Kadir, Ketua Kampung Sungai Ramal Luar, Encik Nor Azlan Nordin Ketua Kampung, Kampung Bahagia Selaku Tuan Rumah, imam, penduduk dan jiran-jiran rumah Encik Ramli Jurin.

~Penyerahan replika kunci rumah kepada Encik Ramli Jurin~

~Encik Ramli Jurin dan isteri~

Dalam Majlis Ringkas di hadapan rumah bakal diserahkan itu En. Zulkefli memaklumkan di dalam ucapan ringkasnya bahawa projek perumahan di Kampung bahagia ini adalah dari peruntukan Kerajaan Prihatin Negeri Selangor bagi Daerah Hulu Langat bagi tahun 2009 berjumlah sebanyak RM290,000/=. Daripada peruntukan ini RM176,000/= adalah bagi membina 6 buah rumah. Daripada 6 buah ini:

1 buah di Kampung Bahagia Bangi
3 buah di Semenyih
1 buah di Lembah Jaya
1 buah di Dusun Tua.


Selebih dari peruntukan di atas, iaitu RM114,000/= digunakan untuk pembaikan 14 buah rumah uzur. Rumah yang diserahkan pada hari ini berharga RM30,000/= bagi sebuah rumah yang mempunyai tiga bilik tidur, satu ruang tamu, ruang dapur, bilik air dan tandas. Syarat untuk mendapat rumah sedemikian hendaklah seorang rakyat negeri Selangor yang miskin dan mempunyai tanah sendiri untuk didirikan rumah. Pendek kata menurut En. Zulkefli, rumah ini agak selesa. Beliau berharap dengan rumah ini akan memberi keselesaan dan membahagiakan En. Rusli dan keluarganya.

ADUN Bangi dalam ucapan ringkasnya mengucapkan tahniah kepada keluarga Encik Ramli Jurin kerana terpilih menerima skim bantuan rumah dari Kerajaan Negeri Selangor terhadap rakyat yang miskin. Ini membuktikan Kerajaan Pakatan Rakyat bersifat prihatin sebagaimana prihatin terhadap warga mas, anak lahir di negeri Selangor sejak 2008, ibu tunggal, bantuan ke sekolah dan pinjaman pelajaran. Menurut ADUN Bangi Islam menggalakkan kita berusaha menyediakan tempat tinggal yang selesa, kenderaan yang baik dan pendapatan yang mencukupi selari dengan keperluan asas dari segi ekonomi iaitu tempat tinggal, makanan dan pakaian. Beliau berterima kasih kepada semua yang memungkinkan siapnya rumah dari pegawai-pegawai di Pejabat Daerah, Penghulu dan Ketua Kampung. Menurutnya En. Ramli Jurin hendaklah bersyukur kepada Allah dengan menjadi orang yang baik dan taat kepada perintah Allah dan hidup bersama jiran tetangga dengan aman.

Encik Ramli Jurin adalah anak jati Kampung Bahagia. Ayahnya berasal dari Kg. Sungai Buah dan menetap di Kampung Bahagia ini di atas tapak tanah seluas satu perempat ekar yang kini terdiri di atasnya 4 buah rumah bagi empat beradik, termasuk En. Ramli. Mereka mewarisi tanah dari ayah mereka. Encik Ramli berkahwin dengan Puan Hamidah Sharif yang berasal dari Sungai Ramal. Mereka mempunyai 5 orang anak. Empat lelaki dan seorang perempuan. Tiga daripada mereka sudah bekerja selepas menamtkan pengajian pada peringkat SPM. Yang lain masih bersekolah. Belum ada anak yang berkahwin. En. Ramli pernah bekerja sebagai pengawal di Syarikat Tuah Guard Bandar Baru Bangi dan kini pengawal di Pangsapuri Mewah di Bandar Seri Putera dengan gaji RM500/= sebulan ditambah dengan overtime yang kadang-kadang pendapatannya boleh sampai RM1,000/= sebulan.


1 comment:

  1. Nama:Teddy Liza
    status perkawinan: janda
    jumlah pinjaman:3.6 miliar rupiah
    tempat tinggal saya:. Palangkaraya
    email ku:::teddyliza2020@gmail.com
    kesaksian yang memotivasi saya whatsapp :;l+ 6281617538564
    tujuan pinjaman saya :Investasi / hutang

    Halo semuanya, sekarang dari (bahasa Indonesia [baˈha.sa in.doˈne.sja])/Malay, . Saya seorang janda dengan dua anak dan sejak Februari 2019 karena kebakaran dalam bisnis yang membanjiri bisnis saya dan saya mencoba mencari pinjaman dari bank saya, bank mengatakan dengan saya memiliki kredit buruk sehingga saya mencobanya dengan pemberi pinjaman lain di mana saya bodoh. Tetapi seperti yang Tuhan kehendaki, saya membaca kesaksian AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM di majalah bisnis, yang membantu bisnis dan individu dengan pinjaman besar. Saya mengajukan permohonan dan saya telah menerima pinjaman 3,6 miliar rupee dengan tingkat bunga sangat rendah 1% dan rencana pembayaran yang lebih baik. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa ada banyak scammer di sini. Ambil permintaan peminjam untuk biaya asuransi, Peminjam tidak memiliki sertifikat bisnis, Peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan Anda yang membuat Anda memenuhi syarat untuk mendapat pinjaman, peminjam Palsu tidak memiliki alamat kantor fisik. Peminjam palsu meminta biaya pendaftaran dan biaya pajak, peminjam Palsu tidak memiliki situs web. Jika Anda mencari pinjaman, selalu minta pemberi pinjaman untuk situs webnya, karena banyak pemberi pinjaman palsu tidak memiliki alamat dan situs web. Jika Anda menginginkan pinjaman yang sah,Sukses hanya datang bagi mereka yang percaya pada diri mereka sendiri dan siap untuk menang. Saya tidak mengharapkan apa pun selain yang terbaik untuk Anda. Beralih ke tahap baru dalam hidup bisa menjadi proses yang menantang. Semoga Anda beruntung dalam semua upaya masa depan Anda, Anda akan menjadi hebat. ajukan sekarang.

    Aasimaha adila ahmed kontak pusat aplikasi pinjaman
    E-mail**aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Whatsapp *********^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^+ 447723553516

    ReplyDelete