February 5, 2008

PAS, Rehlah & Kebajikan


Rehlah Meningkatkan Semangat dan Jihad

SERDANG- 1 Muharram1429=10 Januari 2008, Jemaah PAS Serdang telah mengadakan Rehlah Meningkatkan Semangat dan Jihad di sebuah kawasan Rekreasi di Serdang. Sebanyak 50 keluarga dengan suami-isteri dan anak-anak masing-masing berjumlah lebihkurang 150 orang hadir mulai jam 8.00 pagi. Majlis diatur oleh pihak Lajnah Pentadbiran dan Organisasi diketuai oleh Tn Hj. Hasan Ali dan dibantu oleh En. Zakry. Pertemuan meningkatkan semangat dan jihad ini diisi dengan senaman dan taaruf.

YDP PAS Serdang menyampaikan amanat sempena dengan tahun Hijrah 2009. Beliau meminta ahli-ahli menghayati semangat hijrah dengan memperkuatkan azam dan tekad bagi berjihad di jalan ALLAH serta memohon pertolongan dan kemenangan dari ALLAH. Rehlah berlangsung sehingga jam 1.00 tengah hari dan berakhir dengan bai`ah antara ahli dan pimpinan.



Lawatan ke Rumah Bekas Ketua Muslimat Bukit Mahkota

IPOH- 3 Muharram1429=12 Januari 2008, Rombongan muslimat PAS Serdang diketuai Pn. Zuryati Yassin, Ketua Muslimat Serdang dan disertai Pn. Zaitun Abd Latiff Ketua MTD Muslimat Serdang dan Pn. Musliza Mustaffa ditemani suami masing-masing telah melawat Ustazah Aida.

Bekas Ketua Muslimat Bukit Mahkota, Serdang itu yang terlantar sakit akibat penyakit kencing manis. Beliau telah menerima rawatan di Hospital Manjung, Perak. Lawatan muslimat selain bertanya khabar dan rasa simpati, turut menyampaikan derma untuk meringankan beban yang dialami.

No comments:

Post a Comment